מונדיאל 2018: הכירו את הנבחרות- שוויץ

טורניר גביע העולם בכדורגל מתקרב וזה הזמן להכיר את 32 הנבחרות שישתתפו בו. והפעם- נכיר את נבחרת שוויץ

יהלי אוזן

בעוד 22 ימים ייפתח הטורניר הגדול ביותר בכדורגל העולמי- המונדיאל. כבר לא נשאר הרבה זמן עד לשריקת הפתיחה וזה בדיוק הזמן להכיר את הנבחרות שייקחו בו חלק. כולן רצו להיות שם, כולן רצו להגיע למעמד הנחשק, אבל רק 32 נבחרות מכל העולם עשו זאת. בכל פעם נכיר לכם נבחרת אחרת שתשתתף בטורניר בקיץ, ונתכונן יחד לחגיגת כדורגל אמיתית. הפעם, נכיר את נבחרת שוויץ.

נבחרת שוויץ היא אחת הנבחרות המרשימות בקמפיין הזה, וזו הפעם ה-11 שהיא תהיה בטורניר הנחשק. היא עשתה זאת בפעם הראשונה ב-1934 ובפעם האחרונה בברזיל ב-2014. היא אמנם לא הצליחה לזכות בתואר הנחשק, אך המדורגת 6 בדירוג פיפ"א העולמי הגיע לשלב רבע הגמר 3 פעמים בעבר. הדרך לשלבים המוקדמים תתחיל בבית 5, במפגש הפותח של שוויץ מול ברזיל. לאחר מכן יצטרכו השוויצרים להתמודד מול סרביה וקוסטה ריקה. על הנייר נראה כי שוויץ היא המועמדת לעלות מהמקום השני בבית, אך היא תצטרך להילחם בשביל כך.

בקמפיין המוקדמות למונדיאל נבחרת שוויץ שובצה בבית 2 עם פורטוגל, הונגריה, איי פארו, לטביה ואנדורה. היא פתחה את הקמפיין בסערה עם תשעה ניצחונות רצופים עד שהגיע המשחק מול פורטוגל בו הפסידו 2:0. פורטוגל בסופו של דבר סיימה במקום הראשון (עם אותו מספר נקודות כמו שוויץ) ועלתה אוטומטית ושוויץ הגיע לפלייאוף היבשתי שם התמודדה מול צפון אירלנד. אחרי ניצחון 1:0 עלתה החבורה של פטקוביץ' לטורניר המיוחל. גם בעשרת משחקיה האחרונים בכל המסגרות שוויץ עם רצף מרשים עם 8 ניצחונות, תוצאת תיקו אחת והפסד אחד. עוד שני משחקי הכנה נותרו לנבחרת, מול ספרד ויפן, לפני שהיא תפתח את הטורניר ברוסיה.

מי שמלווה את הנבחרת בעמדת המאמן משנת 2014, אחרי המונדיאל הקודם, הוא ולדימיר פטקוביץ'. הוא אימן בעבר את לאציו, ואחרי שהוביל את הנבחרת לשלב 16 הגדולות ביורו 2016, הוא ינסה לעשות זאת גם במסגרת הגביע העולמי, בו יערוך את הופעת הבכורה שלו על הקווים. הקפטן על המגרש הוא סטפן ליכשטיינר הוותיק, אליו יתלוו שרדן שקירי, אמבולו וגרניט ג'אקה, קשרה המצוין של ארסנל. האם הכישרון והרצון יספיקו לשחקניו של פטקוביץ'? ממש בקרוב נגלה.