בן גוריון fm: פרויקט ההתמחות של סטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון ברדיו דרום

לראשונה בתולדות המחלקה לתקשורת של אוניברסיטת בן גוריון: סטודנטים לתואר ראשון מבצעים התמחות מעשית ברדיו דרום לאורך שנת הלימודים.

בשנה האקדמית הנוכחית, תשע"ח, החל שיתוף פעולה בין גוף התקשורת 'רדיו דרום' לבין אוניברסיטת בן גוריון, במסגרתו סטודנטים לתואר ראשון מהמחלקה לתקשורת בפקולטה למדעי הרוח והחברה מבצעים התמחות מעשית ברדיו. אל שלב המיונים להתמחות הגיעו לראיון אישי כמאה סטודנטים מהתואר הראשון, מתוכם נבחרו 17 סטודנטים שיבצעו את ההתמחות. לאחר תקופה קצרה נשארו בפרויקט 14 סטודנטים ולהם שתי חונכות מהרדיו המלוות אותן לאורך השנה.

עושים תקשורת
הפרויקט התחיל בחודש אוקטובר, ועתיד להימשך עד לחופשת הקיץ. במסגרת הפרויקט, מגיעים בכל שבוע הסטודנטים שנבחרו, לחמש שעות התמחות שבועיות בתחנת הרדיו כשהם לוקחים חלק בעשייה התקשורתית של התחנה. כל אחד מהסטודנטים עבר בכל שבוע במחלקה אחרת בתחנה ולמד להכירה. החל ממחלקת התכניות בה לומדים הסטודנטים על תפקידי ההפקה והעריכה, דרך מחלקת ההפקות והקריאייטיב, מחלקת הטכנאות, התוכן השיווקי ומחלקת הניו מדיה של התחנה. הסטודנטים עברו בסבב בין המחלקות וקיבלו משוב על תפקודם ועבודתם בכל תחנה.

מעבר לסבב ההתמחות, הסטודנטים לקחו חלק גם בפרויקטים שהובילו בעצמם, כמו למשל פרויקט סרטוני דיגיטל עליו עבדו מא' ועד ת'. ככל שהשנה הלכה והתקדמה החלו הסטודנטים לגלות עניין כל אחד בתחום אחר ולהשתלב גם במסגרת עבודה קבועה בתחנה. למשל, אחד מהסטודנטים החל לשדר ברצועה יומית קבועה ברדיו 101.5, ישנן סטודנטיות שקיבלו תפקידי הפקה קבועים בתכניות שבועיות, סטודנטים שהפכו לעורכי מוזיקה, עורכי סרטוני דיגיטל, עורכי תכניות ושילוב במחלקת הניו מדיה.

סטודנטים מספרים
אחת מהסטודנטיות בפרויקט מספרת: "אני חושבת שזו הזדמנות חד פעמית שיכולנו לחוות ברמה הכי מעשית ופרקטית את מה שאנחנו לומדים באוניברסיטה. זה משלים את הידע התיאורטי שאנחנו רוכשים באוניברסיטה. מעבר להצצה לעולם האמיתי של עולם התקשורת, אנחנו רוכשים הרבה כלים שיסייעו לנו בעתיד ובהמשך הדרך בעולם התקשורת".

דניאל מקדאואל, סטודנט בפרויקט שהחל לשדר ברצועה יומית ברדיו 101.5, מספר: "הפרויקט מדהים כי הוא נותן הזדמנות לסטודנטים שלומדים תקשורת להתעסק גם בתקשורת בחיים האמיתיים, להיות חלק מגוף תקשורת מאוד גדול כמו רדיו דרום. הפרויקט איפשר לי להוכיח את עצמי בתעשייה ולא רק בלימודים. זה נותן לי בטחון ביכולות שלי, אני מקבל פידבק על איך שאני.. קיבלתי את ההזדמנות של שידור רצועה יומית באופן קבוע, וזו חוויה מדהימה ואני נהנה מההזדמנות. אני מודה על הפרויקט הזה".

דיאנה אברמוביץ', סטודנטית בפרויקט שהשתלבה בהפקה: "לפני שהגענו לרדיו תחום התקשורת בו התעסקנו היה בעיקר מנקודת מבט תיאורטית של מושגים ומודלים שלמדנו כסטודנטים. ברגע שתחלנו את הפרויקט קיבלנו גם את הפרקטיקה. השילוב בין הפרקטיקה לתיאוריה זו הדרך הכי טובה להצלחה בתחום התקשורת. אנחנו עובדים עם אמנים וסלבריטאים, אנשים עם ניסיון ברדיו ובתקשורת שטובים בתחומם, אז זה מאפשר לנו לצבור ניסיון וללמוד כמה שיותר. ערכתי את תכנית המוזיקה "ת'קליק" והרגשתי מדהים. אתה חלק מיצירה של תוכן בעולם התקשורת וזה כיף גדול".

פרויקט מעורר גאווה
כמה מילים מאלו שחונכות את הסטודנטים במהלך השנה ומלוות את הפרויקט לאורך כל הדרך:

יהלי אוזן, בוגרת תואר ראשון בתקשורת וניהול באב"ג, עובדת ברדיו מזה כשנה: "כמי שהייתה סטודנטית לתקשורת בעצמה, הייתי שמחה אם הייתה לי ההזדמנות במהלך התואר לצבור ניסיון מעשי בגוף תקשורת בדרום. הפרויקט מדהים ואני שמחה לקחת בו חלק".

מנור סולומון, עובדת ברדיו מזה כ-5 שנים: "אני גאה בפרויקט מחוץ לקופסא שכזה, ואין ספק שמתבקש קשר עם אוניברסיטת בן גוריון בכל מה שקשור בדור העתיד של התקשורת בישראל והרדיו בפרט".

יוזמת הפרויקט וסמנכ"לית התוכן ושיתופי פעולה מסחריים בתחנה, מיכל שם טוב, אומרת: "בכל יום ברדיו נולדים פרויקטים שונים, זה ללא ספק הפרויקט שאני הכי גאה בו".

מדובר בשיתוף פעולה ראשוני בין רדיו דרום לבין אוניברסיטת בן גוריון, שיתוף פעולה שמחזק את תחום התקשורת בדרום תוך שילוב בין האקדמיה לעולם המעשי.