ב"ש בטירוף אחרי החמישייה על נתניה, מחמאות לטוני וואקמה

ב"ש בטירוף אחרי החמישייה על נתניה, מחמאות לטוני וואקמה

אחרי השוויון הדרמטי נגד הפועל חיפה בשבוע שעבר, הפועל באר שבע חזרה לנצח ובענק. האלופה, עשתה צעד משמעותי במאבק האליפות אחרי שהביסה אמש (ראשון) 5:1 את מכבי נתניה בתצוגת כדורגל מרשימה ביותר שהזכירה את באר שבע הטובה והעוצמתית של השנתיים האחרונות. בכך, הגדילו האדומים זמנית את הפער בפסגה ל-7 נקודות כשנותרו עוד 15 בקופה.

כמו אחרי הניצחונות על בית"ר ירושלים ומכבי תל אביב, גם אמש חגגו בטירוף חניכיו של ברק בכר עם השריקה לסיום, אך הפעם דאגו בצוות המקצועי לצנן את החגיגות במהרה. "אחרי הניצחון על מכבי תל אביב, הרגשנו שאננות ובגלל זה לא ניצחנו את הפועל חיפה" אמרו במועדון, "עכשיו אנחנו צריכים לחגוג בצורה מאופקת ולא להסתנוור כדי לפקס את כולם לבני יהודה בשבת" הוסיפו.

בבירת הנגב התמוגגו מהחמישייה (לראשונה מאז ניצחון החוץ על הפועל אשקלון בעונת 2016/17) שכבשו לרשתה של מכבי נתניה, במפגש אליו הגיעו מעט לחוצים מכך שהפער מבית"ר ירושלים קוזז מ-6 ל-4 נקודות בלבד. "מגיע שאפו ענק לכל השחקנים והצוות, הגישה הוכיחה שהשחקנים כאן מלאים בניסיון וחזקים מנטלית וכיף שיש לנו שחקנים עם כל כך הרבה אופי ונחישות".

במועדון זקפו את הניצחון להכנה של הצוות המקצועי בראשותו של ברק בכר, שהכינו בצורה מושלמת את השחקנים מבחינה פסיכולוגית וכן מבחינה מקצועית, לאחר שצומצם הפער מבית"ר ירושלים. בכר, הכין במהלך כל הימים האחרונים את חניכיו לקראת התקפות המעבר של מכבי נתניה בראשותו של דיא סבע ואמש נראה שזה גרם לסיכול שיטת המשחק של המארחים. המגן השמאלי אורן ביטון, זכה לשבחים על מגמת השיפור שלו בעבודה ההגנתית וההתקפית כשהוסיף בישול נוסף למאזנו (9 בסך הכל).

צמד הניגרים, טוני וואקמה וג'ון אוגו, זכו למחמאות גדולות מהצוות המקצועי לאחר יכולת מרשימה של השניים בדגש על חזרתו בסטייל של וואקמה להרכב אחרי חודשיים. הקשר, סיפק משחק נהדר עם צמד שערים, סחיטת פנדל ובישול לחנן ממן ביכולת שהזכירה את חשיבותו במערך ההתקפי של ברק בכר. "טוני הגיע כל כך רעב למשחק הזה ואתמול הוא התפוצץ. כשהוא בריא אי אפשר לעצור אותו" אמרו בקבוצה. בהפסקה, בבאר שבע דאגו מעט מחוסר ניצול המצבים כשמנגד מכבי נתניה הראתה סימני חזרה למשחק. בצוות המקצועי ביקשו מהשחקנים לשחק באחריות כדי לא להיגרר למשחק המבולגן של מכבי נתניה בטח לאחר השער של דידייה קוגבנייה שצימק את התוצאה ל-2:1.

כובש הצמד, בן שהר, העלה אמש את מאזן הכיבושים שלו במדי הפועל באר שבע בליגה ל-32 ביכולת טובה שגם ממקמת אותו בראש טבלת הכובשים של הקבוצה עם עשרה כיבושים בסה"כ העונה. "זה המשחק הכי עוצמתי שלנו העונה" הודה שהר בסיום, "ועוד עשינו זאת נגד נתניה בחוץ, קבוצה מאוד לא פשוטה שמשחקת על התקפות מעבר. הצוות המקצועי עשה עבודה מדהימה והכין אותנו טוב לקראת המשחק הזה, ידענו איך לעמוד נכון ולצאת להתקפות מעבר. זה מה שעשינו ואני שמח על כך".

על כך שיכל לסיים את המשחק עם כמות שערים גדולה יותר: "התחושות מוצדקות, היו לי עוד 2 הזדמנויות מאוד טובות, אומנם הראשון היה קשה אבל הייתי צריך לכבוש, למרות זאת אני יוצא מרוצה כי ניצחנו, הראנו נוכחות ועוצמה וזה הדבר שניקח מהמשחק הזה. ממשיכים הלאה".

על החזרה והיכולת של טוני וואקמה: "טוני מביא לנו הרבה אספקטים שאין להרבה שחקנים כמו כוח ומהירות. טוב שהוא פה, טוב שהוא מרגיש טוב וכמו כל שחקן אנחנו צריכים אותו עכשיו במאני טיים כי כל משחק הוא סופר חשוב. כבר בשבת יש לנו משחק קשה נגד בני יהודה".

בנוגע להשפעה של השער הדרמטי נגד הפועל חיפה: "אני חושב שהראנו הרבה אופי במשחק האחרון, נכון שלא שיחקנו טוב נגד הפועל חיפה, אבל יצאנו עם תיקו אחרי משחק מאוד קשה. הערב מהרגע הראשון נלחמנו, רצינו, הגענו להזדמנויות אבל 5-1 זאת תוצאה שלא היינו חולמים עליה לפני המשחק ואני שמח מאוד".

באשר ליכולת הפחות טובה של מכבי נתניה אמש: "אני חושב שאנחנו אולי גרמנו להם להיראות פחות טוב. ידענו מה החולשות והחוזקות שלהם, ידענו איך לעמוד ואיך לסגור את השחקנים החשובים שלהם. כל הקבוצה שיחקה בצורה מדהימה וככה הפועל באר שבע צריכה להראות, ונקווה שנמשיך ככה".