הדרום הפרוע: נסיעה פרועה וירי ללא אבחנה

הדרום הפרוע: נסיעה פרועה וירי ללא אבחנה

יריות בתוך שכונת מגורים בתל שבע. צילום מתוך הסרטון שהתפרסם

סכנת חיים אורבת לנהגים בכבישי בנגב. מנהיגי העדה הבדואית מגנים את תופעת הירי בחתונות, אבל בלי אכיפה יסודית- הפתרון לא נראה באופק

ביום שישי התקבל במשטרה דיווח על אודות ירי באוויר ביישוב הבדואי תל שבע, שסמוך לבאר שבע. בתיעוד מהזירה ניתן לראות שני צעירים רעולי פנים יוצאים מרכב, ובלי כל חשש פותחים באש אוטומטית. אחרים שעמדו בסמוך צילמו את הנעשה בטלפונים ניידים.
תושבי האזור חוששים כאמור מפגיעה. אחד מהם אמר: "לצערי אנחנו סובלים מתופעת הירי בחתונות. מה שראינו ביום שישי היה חמור וסיכן חיים של אנשים. אני לא יודע איך הם מרשים לעצמם לעשות את המעשים האלה". מכובדי העדה הבדואית הודיעו בעבר כי הם לא מתכוונים להשתתף בחתונות שבהן מתרחש ירי באוויר לאות שמחה. ההודעה נועדה להביא למיגור התופעה, אולם בשטח, כפי שניתן לראות בצורה מובהקת בתיעוד מיום שישי, התופעה נמשכת.


הסרטון שהתפרסם ברשתות החברתיות

בתכניתנו 'בוקר טוב דרום' שוחחנו עם חבר הכנסת מטעם הרשימה המשותפת- ג'ומעה אזבגה, תושב לקייה, עם חבר הכנסת מטעם מפלגת יש עתיד- מאיר כהן, תושב דימונה. ועם מנכ"ל מועצת אל קאסום- מוצלח אבו עסא. לדברי ח"כ כהן- בכוונתו לפנות עוד היום לכנסת בבקשה לקיים דיון דחוף בנושא ההתפרעויות המסוכנות הללו בשטח הנגב. האזינו לראיון המלא:

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "משטרת ישראל רואה בחומרה כל ניסיון לפגוע במרקם החיים התקין ובפגיעה בביטחון האזרח הנורמטיבי. בפעילות המשטרה לאיתור היורים באופן שסיכן את כלל משתמשי הדרך חוקרי משטרת ישראל עצרו אתמול בלילה חשוד (החתן) בשנות ה-20 לחייו תושב שגב שלום, והיום תבקש המשטרה להאריך את מעצרו. עוד במהלך הלילה, בפעילות ממוקדת של לוחמי משטרת ישראל ומשמר הגבול עוכבו אב ובנו מפזורת רמת חובב בחשד למעורבות באירוע הירי שהיה בכביש 40 והם הועברו לחקירה ביחידה המרכזית של משטרת ישראל. כלי הרכב שעל פי החשד היו מעורבים הוחרמו.
אנו רואים את אירועי הירי שהיו במהלך סוף השבוע בחומרה רבה ופעילות המשטרה תמשך ככל שידרש עד למעצרם של כלל המעורבים״