חודשיים ללא מסגרת

חודשיים ללא מסגרת

תלמידת כיתה ז' מאשקלון שלפני חודשים ספורים התגלתה אצלה מחלת הנפילה, מבלה מזה חודשיים בשעות היממה בחניית מרכז מסחרי, מכיוון שאין לה סייעת שתלווה אותה בשעות הלימודים.

הסיפור מתחיל כשהנערה קיבלה התקף אפילפסיה ונפגעה בראשה במהלך הנפילה. מאז, ולמרות מכתבים מרופאים המעידים על מצבה, הילדה נמצאת בביתה שכן אין לה סייעת בשעות היממה בבית הספר. הוריה של הנערה ניסו מספר פעמים להשיג לה סייעת לטענתם אולם למרות כל הניסיונות לא הוצבה סייעת לנערה, שנותקה לבינתיים מחיי חברה ואיש ממחלקת החינוך לא יצר עימה או עם משפחתה קשר יזום ועד היום הנערה צמודה לאמה העובדת במרכז מסחרי על מנת לוודא שלא יקרה חלילה אסון.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: " הנושא נמצא בטיפול הדוק ושוטף מצד הגורמים המקצועיים בעירייה. נציין כי משרד הבריאות שלל את הבקשה שהוגשה על ידנו בנדון ובכוונתנו לערער על כך. כמו כן, אנו נמצאים בקשר עם אמה של הילדה ואך לפני יומיים היא נתבקשה על ידינו לפנות שוב לרופא על מנת שיחדד את הצורך בסייעת רפואית לילדה. "
ממשרד החינוך נמסר כי "בית הספר בקשר שוטף עם התלמידה ועם אמה, התקיים ביקור בית על ידי היועצת והמחנכת ומועברים אליה חומרי למידה. בית הספר מעודד גם קשר מוגבר של תלמידי הכיתה עם התלמידה. אשר לנושא הסייעת, הנושא מצוי בבדיקה של עיריית אשקלון."

היום בתכניתנו "הבוקר" התראיינה גילה אלקיים, חברה קרובה של המשפחה אשר סיפרה על ההתעלמות מצד הרשויות ועל הקשיים היומיומיים.
האזינו לראיון המלא: