סמי עובייד, תושב עזה: "גם אני אצעד לגדר המערכת ביום שישי"

ביום שישי הקרוב צפויה "צעדת המיליון" אל עבר גדר המערכת של רצועת עזה במטרה לפרוץ את הגדר. על רקע זה בשבת ארבעה פלסטינים חמקו מכוח צה"ל ליד הגדר באזור כיסופים והציתו כלי הנדסי במסגרת הקמת המכשול התת-קרקעי. אמש אזעקות נשמעו לעבר מועצה אזורית חוף אשקלון ושער הנגב. מצה"ל נמסר כי לא בוצע ירי וכי האזעקות הופעלו בעקבות ירי מקלעים בתוך הרצועה.

בתוך חמש דקות אמש (יום א') נשמעה שורת אזעקות במועצות האזוריות חוף אשקלון ושער הנגב וכן בשדרות. מערכת כיפת ברזל הופעלה וטילים מיירטים שוגרו בזה אחר זה, אבל לאחר זמן קצר הודיע דובר צה"ל: "לא בוצע מטח לעבר שטח מדינת ישראל. המצב בעוטף עזה הוא של שגרה. מיירטי כיפת ברזל הופעלו בגלל ירי מקלעים מהרצועה. אין נפילות בשטח הארץ. נבדק אם נורו בכלל רקטות או פצמ"רים".

כשעתיים לאחר האזעקות נמסר כי טנק צה"ל תקף שתי עמדות תצפית בצפון רצועת עזה. בדובר צה"ל חזרו על כך שמדובר בירי מקלעים חריג, וכי חמאס אחראי לכל הנעשה ברצועה, וצה"ל רואה בחומרה ירי מכל סוג שהוא לעבר שטח מדינת ישראל. עוד נמסר כי נסיבות הפעלת מערכת כיפת ברזל נבדקות.

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו בלילה שבין שבת לראשון מחנה אימונים של חמאס ברפיח שבדרום רצועת עזה. תקיפת צה"ל הגיעה בתגובה לחדירתם אמש של ארבעה פלסטינים לשטח ישראל, וניסיונם לפגוע בכלים הנדסיים שמשמשים לבניית המכשול התת-קרקעי. צה"ל מסר כי הוא "רואה בחומרה כל ניסיון לפגוע בתשתיות ביטחוניות ובגדר הביטחון, וכן כל הפרה של הריבונות הישראלית מעל ומתחת לקרקע".

סמי עובייד, עיתונאי תושב עזה, נערך ליום שישי הקרוב. לדבריו, בראיון לתכנית "הבוקר" ברדיו 101.5, הוא מתכוון לצעוד לעבר גדר המערכת עם ישראל – במסגרת מה שמכונה "צעדת המיליון".

בשיחה טלפונית איתו הוא סיפר על הקשיים ברצועה, הרצון של האוכלוסיה לשליטה ישראלית, וגם: לא תאמינו למה הוא אוהב להאזין.

האזינו לראיון המלא: