מרתון תל אביב בעד BDS; ח"כ פורר: "חובה להחרימו"

ביום שישי הקרוב יחול מרתון סמסונג ת"א אשר זוכה לתמיכה מעיריית תל אביב, משרד התרבות והספורט ומשרד התיירות. כמידי שנה ניתנת הזדמנות לעמותות שונות לחשוף עצמן בפני ציבור המשתתפים, הן מבחינת נראות במרתון והן מבחינת מתן פלטפורמה לגיוס תרומות. מפניות שהגיעו למערכת הרדיו עיריית תל אביב והנהלת המירוץ מספקות אישורי השתתפות סלקטיביים ואף מפלות בין עמותות, השיא, מתן חסות לעמותה תומכת bds.

אחת העמותת שנרשמו למרתון על מנת לקבל את החסות ולגייס תרומות היא "הקרן למורשת הר הבית", הרשמתם התקבלה בהצלחה והמסע לגיוס התרומות החל. מספר ימים לאחר ההרשמה קיבל מנכ"ל העמותה, יעקב היימן שיחת טלפון מהפקת "כפיים", החברה האחראית על הפקת המירוץ, בה נאמר לו שלא יוכל להשתתף במרתון תחת הפלטפורמה של גיוס תרומות, לטענת ההפקה כיוון שהעמותה מוגדרת על ידם כעמותה פוליטית והם מעדיפים שלא לערבב פוליטיקה, אלו ההנחיות שקיבלו מעיריית תל אביב.

מבדיקה שלנו עולה כי עמותה נוספת שמשתתפת במרתון ומקבלת את חסותה מעיריית תל אביב היא עמותת יוניס"ף, זרוע של האו"ם אשר ע"פ הגדרתם פועלת למניעת הפרת זכויות של ילדים ברחבי העולם. הבעיה מתחילה כאשר לצד הפעילות למען הילדים, יוניס"ף פועלת גם להוציא את דיבתה של ישראל ברבים. מבדיקה של מכון המחקר NGO MONITOR עולים נתונים מטרידים כי יוניס"ף פועלת להכנסת צה"ל לרשימה של ארגונים המבצעים הפרות חמורות בזכויות ילדים לצד ארגוני הטרור דאע"ש ובוקו חרם. עוד חושף מכון המחקר כי יוניס"ף העבירה כספי תרומות אשר קיבלה מממשלת קנדה לארגוני BDS. האם זו פעילות פוליטית?

היום בתכניתנו 'הבוקר' ברדיו 101.5 חשפנו את הסיפור המקומם, והעלינו לשידור את יעקב היימן, אשר העמותה בראשותו סורבה מלהשתתף בקמפיין גיוס התרומות בטענה כי היא עמותה פוליטית, בנוסף התראיין בנושא ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו אשר קרא להחרים את המרתון כל עוד יוניס"ף משתתפת במרוץ ומקבלת את החסות.

תגובות:

ממשרד התיירות נמסר בתגובה: בהתאם לנוהל תמיכה באירועים – משרד התיירות מסייע בשיווק אירועי ספורט מחוללי תיירות. המשרד לא מעורב בארגון ובהפקת האירועים.

משרת התרבות והספורט מירי רגב נמסר בתגובה: שרת התרבות והספורט מירי רגב הנחתה את מנכ"ל משרדה יוסי שרעבי לבדוק את הסוגיה המדוברת.
כמו כן, השרה רגב הנחתה לשנות את הנהלים במשרד התרבות והספורט ומעתה לא יינתן כל סיוע לאירועים השונים מבלי שייחשפו שמות כלל הגופים התומכים באירוע.

תגובתם של עיריית תל אביב והפקת המרתון טרם התקבלה.

האזינו לחשיפה: