ראשי הרשויות בנגב יוצאים למאבק על עובדי טבע

ראשי הרשויות בנגב יוצאים למאבק על עובדי טבע

בתמונה: ישיבת חירום של ראשי הרשויות בנגב. צילום: אביחי מרציאנו

רעידת האדמה התעסוקתית שפוקדת בימים אלה את עובדי טבע הגיעה גם ללשכות ראשי הרשויות בנגב. אחרי שכינס אתמול ישיבת חירום של ראשי הרשויות באזורנו, רוביק דנילוביץ' מזכיר להנהלת המפעל שהעובדים היו שם בשבילם בימים הטובים, וגם היום- העובדים לא מוכנים ללכת הביתה

בנוסף, שוחחנו עם ראש עיריית באר שבע בנושא המקלט שהוקצה לעמותת "פורום לדו קיום בנגב", על רקע פנייתם של 96 מתושבי באר שבע הקוראים לראש העיר להוציא את המקלט מידי העמותה, שלטענתם- ממשיכה לגדף את מדינת ישראל וחיילי צה"ל.
בפנייה שהועברה ללשכתו של רוביק דנילוביץ' נאמר: "כבוד ראש העיר באר שבע אנחנו פונים אליך כתושבי העיר המשלמים מיסים וארנונה חודשית באהבה. איננו מוכנים בשום אופן שכספינו ישמש במה לארגון המסית נגד חיילי צה"ל באופן קבוע, לארגון המקדם את תעשיית החרם על ישראל.

איננו מוכנים שכספינו ישמשו כל שנה במקום לחגיגות יום העצמאות לציון יום הנכבא ולקביעה שרצחנו, רמסנו וטבחנו בערבים חפים מפשע, עלילת דם.
כבוד ראש העיר אנחנו מבקשים ממך בכל לשון של בקשה, הפסק מיידית כל קשר בין העירייה לפורום לדו קיום בנגב שמזמן נהפך לפורום חד קיום לאויבינו.
אנחנו מצפים ממך בתור איש ציוני גאה לנתק כל קשר עם מי שפוגעים בצה"ל. איננו חלילה נלחמים בחופש הביטוי אולם לא מוכנים לממן דברים אלו מכספינו. יתכבד נא ישתמש מכספים שמגיעים ממדינות זרום להמשיך בהסתה, אבל לא מכספי הארנונה שאנחנו משלמים.

על מכתב זה חתומים 96 תושבי באר שבע אשר אינם מוכנים שעיריית באר שבע תמשיך לאפשר לפורום לדו קיום בנגב להשתמש במבנה עירוני ציבורי ודורשים להוציא את הארגון משם ולהכניס במקומם גוף שיפעל למען תושבי העיר".

לדברי רוביק: "הם ממשיכים לעשות מה שהם רוצים בניגוד מוחלט לנוהל הקצאות". האזינו לדברים:

מעמותת "הפורום לדו קיום בנגב" נמסר בתגובה: "כל אירוע ושימוש שנעשה במבנה המולתקא-מפגש, עומד בכל הקריטריונים, תוך הקפדה על המנעות מפעילות מפלגתית או מסחרית. תכלית כל המפגשים והאירועים שקיימנו ושבכוונתנו להמשיך ולקיים הינה דו קיום, שוויון אזרחי, וקידום רעיונות הפלורליזם והדמוקרטיה. הטענות העולות פעם אחר פעם ע״י העירייה הן לא יותר מאיבוד עשתונות אל מול לחצם של גורמי ימין המבקשים להשתיק אותנו ולהצר את צעדיהם של מי שמבקשים לכונן חיים של דו קיום ושוויון בנגב, ועל כך אנו מצרים.
המקלט שלנו מארח על בסיס שבועי עשרות מתושבי העיר למגוון של פעילויות, וגם להם מגיע מקום לצרוך תוכן שמעניין אותם. אנחנו מזמינים גם את מי שחתם על העצומה נגדנו לעקוב אחרי הפעילות שלנו ולהשתתף, ולא ללכת שולל אחרי שקרים והסתה.
כמו כן, השבוע נשלח אל ראש העיר מכתב עליו חתומים 75 מרצים מאוניברסיטת בן-גוריון, תושבי הנגב, הקוראים לו לחדול שלא לשתף פעולה עם סתימת פיות ורדיפה פוליטית. "