חוק אחד, שבת אחת: הצעת "חוק המרכולים"

כפייה דתית או חוק חברתי מובהק? "חוק המרכולים" שעבר אתמול (א') בוועדת שרים לחקיקה, מוביל בראש ובראשונה- לשלילת הסמכות, לכאורה, מהרשויות המקומיות לגבש מדיניות עצמאית לגבי עבודה בשבת. האם מדובר במהלך עבור המעמד העובד, או עבור המפלגות החרדיות?

במכתב ששלחו 58 ראשי רשויות לרה"מ, ושרי הפנים והמשפטים נאמר : "נבקש להודיעכם כי השלטון המקומי מתנגד נחרצות להצעת החוק שבנדון המבקשת לשנות את מערך היחסים הקיים בין השלטון המרכזי לבין השלטון המקומי בכל הנוגע להתקנתם של חוקי עזר, בפרט בימי המנוחה, שכן המדובר בפגיעה חמורה בתושבי מדינת ישראל, באמצעות פגיעה בסמכויות נבחריהם בשלטון המקומי, ובשינוי דרסטי של הסטטוס-קוו הקיים לגבי פעילות עסקים בשבת ברשויות המקומיות ברחבי הארץ. "

השלטון המקומי נגד חוק המרכולים. צילום מתוך פנייה ראשי הרשויות
השלטון המקומי נגד חוק המרכולים. צילום מתוך פניית ראשי הרשויות

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בתכניתנו 'בוקר טוב דרום' שוחחנו עם מ"מ וסגן ראש עיריית באר שבע מטעם מפלגת ש"ס- עופר כראדי, תומך נלהב בחוק שלדעתו, מדובר בחוק חברתי שיעגן בספר החוקים את מנוחת השבת. מצד שני, ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון נתן שוסטר שאף חתום, יחד עם ראשי רשויות נוספים, על הפנייה האמורה, נגד החוק שלטענתו- דווקא מפר את הסטטוס קוו בכך שהוא מעגן אותו מבחינה חוקית. האזינו לראיון המלא: