מבזק חדשות "צוק איתן" | 28/7/2014

לאחר לילה שקט ביישובי הדרום, רקטת קסאם אחת נורתה לעבר ישראל הבוקר ונחתה בשטח פתוח באשקלון, לא דווח על נזק או נפגעים.

בצה"ל הגיבו בירי ארטילרי לעבר מרחב בית להיה, שממנו שוגרה הרקטה. זאת לאחר שצה"ל הנחה הבוקר את המפקדים בשטח לבצע ירי רק כאשר תיפתח אש לעבר הכוחות, או בעת ירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר שטח ישראל. גורמים ביטחוניים אמרו היום שאם חמאס נוצר את נשקו, גם צה"ל פועל כך, ואם לא – הצבא ישיב באש. עם זאת, מצה"ל נמסר כי נמשך המאמץ לאתר מנהרות נוספות ולהשמידן. עוד נמסר כי ביממה האחרונה נוטרלו שבע מנהרות ושתיים נוספות הושמדו. בנוסף, שלושה פעילי טרור נהרגו בתקיפת כלי טיס של חיל האוויר על מתחם שיגור רקטות. בסך הכל אותרו מאז תחילת המבצע שלושים ושתיים מנהרות, שבע עשרה מהן כבר הופצצו.

 

בבית החולים סורוקה מאושפזים כעת 36 חיילים, מתוכם אחד במצב קשה מאד, 3 במצב קשה, 14 בינוני והיתר קל. במהלך הלילה פונו לבית החולים מספר חיילים במצב קל שטופלו במיון ושוחררו. האישה שנפגעה מנפילת פצצת מרגמה אתמול בקיבוץ במועצה האזורית שער הנגב נותחה ומאושפזת כעת במחלקה האורטופדית. מצבה קל.

 

בסמוך לשעה שמונה פורסמה החלטת מועצת הביטחון של האו"ם מדיון שערכה הבוקר על המצב ברצועת עזה בה היא קוראת לישראל ולחמאס "לקבל וליישם באופן מלא הפסקת אש הומאניטארית בתקופת עיד אל פיטר ומעבר לו".

אתמול שוחח נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וקרא לו לפעול באופן מיידי להפסקת אש הומניטארית בעזה – ללא תנאים מוקדמים. עוד הוסיף אובמה כי "כל פתרון ארוך טווח חייב להבטיח פירוק מנשק של ארגוני הטרור ופירוז של עזה".

 

צלבי קרס נחרטו על שמונה כלי רכב ביישוב להבים שליד רהט. כוח משטרת רהט נמצא במקום, נסיבות המקרה בחקירה.

 

חוקרי נוער בתחנת נתיבות עצרו אתמול שלושה נערים תושבי העיר בחשד למעשי ונדליזם קשים במקלט ציבורי שאמור היה לשמש את תושבי השכונה באזעקות.

בעקבות תלונה שהתקבלה על השחתת הריהוט, שבירת הברזים ועוד במקלט השכונתי, נפתחה חקירה במישור הגלוי והמודיעיני. במהלך היום נעצרו שלושת הנערים בגילאי 13.5, ו-16 בחשד למעורבות במעשי הונדליזם. בחקירתם קשרו עצמם למיוחס להם וסיפרו כי היו משועממים וחיפשו דרך להפיג את השעמום. הם הביעו חרטה עמוקה על מעשיהם ובתום החקירה שוחררו בתנאים והועברו להמשך טיפול שירות מבחן .

מפקד תחנת נתיבות, סגן ניצב מאיר לנקרי, ציין כי מדובר באירוע חמור מאוד ושמעשיהם של הנערים גרמו לנזקים חמורים למקלט המשמש את תושבי השכונה. עוד הוא ציין כי המשטרה תנקוט אפס סובלנות כלפי אירועים מעין אלה ותביא למיצוי הדין עם המעורבים.
.