לקראת יום כיפור: איך לעבור את הצום בשלום

כולנו אוהבים לאכול, כולנו זקוקים לאוכל כדי לשרוד, אבל לפחות פעם אחת בשנה ביום הכיפורים, נעצור לרגע עם האוכל ונצום. חוששים מהצום? הסירו דאגה מליבכם. בעזרת פעולות נכונות ופשוטות תוכלו לעבור את הצום בקלות יחסית ולהקל על עצמכם. ריכזו עבורכם את הטיפים החשובים ביותר כדי לעבור את הצום הקרוב בשלום.

– הכינו את גופכם לצום כבר מהיום בלילה או מחר בבוקר. איכלו ארוחות קטנות במהלך היום שיעניקו לכם תחושת שובע ושלבו בהן לחם, אורז או פסטה. בנוסף, הרבו בשתיית מים, לפחות 10 כוסות ביום, ולא משקאות מתוקים ומוגזים שמגבירים את תחושת הצמא.

– הימנעו כמה שניתן מקפאין, במיוחד אם אתם רגילים לשתות מספר כוסות קפה או תה ביום. הפסקת הקפאין רק בארוחה המפסקת עלול לגרום לכן לכאב ראש ולהשפיע על גופכם. לכן, התכוננו לכך מראש והפסיקו בהדרגה.

– אכלו בפרופורציה בארוחה המפסקת. אל תגזימו עם כמויות האוכל שאתם מכניסים לפה, אין צורך לאכול כמות שלש שלוש ארוחות בזמן ארוחה אחת כאילו כדי לפצות על יום הצום. אם תאכלו יותר מידי תרגישו כבדות ועייפות אשר יקשו עליכם במהלך הצום.

– שלבו מספר מזונות בארוחה המפסקת- אכלו פחמימה, כמו אורז, מנת חלבון, ירקות ומנת שומן כמו אבוקדו. אל תאכלו רק מזון מסוג מסוימת גם כדי לא להכביד ולשלב מזונות שיתרמו לתחושת השובע שלכם.

– בתום הצום אין צורך להתנפל ישר על המקרר. תחילה השתדלו לשתות שתייה ממותקת כמו מיץ או תה. נסו להרגיל את גופכם לאט לאוכל וחשוב שתחילה תספקו את הסוכר שהוא זקוק לו ליצירת אנרגיה. לאחר מכן, אחרי הפסקה קלה, אכלו ארוחה מסודרת המשלבת חלבונים ופחמימות, כמו לחם, ביצה, גבינה או תפוח אדמה. אפשר לסיים את הארוחה עם פיצוחים וגרעינים אשר עשירים בשומן. אנחנו ממליצים על פיצוחי באסם!

זה אף פעם לא פשוט לצום ולא לאכול, אבל אין סיבה שלא תעברו את הצום בקלות. נסו לעקוב אחרי הטיפים שלנו ואולי יום הכיפורים הזה יעבור לכם בצורה נינוחה יותר. צום קל לכולם!