השרה גילה גמליאל: "צריכים להיות ממוקדים יותר במתן היתרי העבודה"

יממה לאחר הפיגוע הרצחני בהר-אדר בירושלים, בו נרצחו שלושה לאחר שמחבל פתח בירי על כוחות הביטחון בסמוך לשער הישוב, התייחסה השרה גילה גמליאל לנושא היתרי העבודה, לאחר שהתברר כי המחבל נשא עימו אחד כזה: "כל גופי הביטחון וגורמי הביטחון מדברים על נושא של אנשים שעובדים אל מול כאלה שלא עובדים. מקווה שהמקרה הזה לא יחזור על עצמו, אבל יאן ספק שצריך להיות ממוקדים ולבחון את אזורים שמקבלים את היתרי העבודה, לבחון אותם בקפידה. כפי שאנחנו רואים, נמצאים פה תחת הסתה פרועה ושטיפת מוח, והדבר משליך על כולם"

השרה גמליאל דיברה בהרחבה על ההסתה שלטענתה מובילה לפיגועים, בין היתר אמרה: "הכל מתחיל ונגמר בהסתה שקיימת ברשות הפלסטינאית, בגני ילדים, בתי ספר, ברשתות החברתיות. אנחנו רואים את אבו מאזן כאילו מגנה את הפיגוע, אבל ישנה אחידות שמחבקת את המחבלים, מדיניות שקיימת שם. זו מדינות אנטישמית שנוגעת בכל האנשים בחברה הפלסטינאית, לאו דווקא כאלה שאין להם מה להפסיד"

בנוסף, התייחסה גם למאבק הנכים: "למאבק הנכים העכשווי יש בעיות חוקתיות, שצריך להתמודד איתן. הכנסת צריכה להתכנס על מנת לשנות את החוק – וזה מה שאכן יקרה לאחר הפגרה. אני תומכת בדרישה שלהם לקבל שכר מינימום לפחות. כמו כן, לתת להם את האפשרות והמענה לחיות בכבוד. אם נקבע רף מינימילי צריך לראות אותו בכל היבט ובכל מצב. ראש הממשלה הבהיר שהמדינה מקצה לנושא מילארדי שקלים, דבר שלא נעשה עד כה"